Dag 3b

Vankdaag hebben we een stuwmeer en een bergdorpje bezocht. Helaas zat het weer niet mee en was het stuwmeer nauwellijks zichtbaar. Ook het begrdorpje was in de motregen geen bijzonder gezellige atractie. Maar goed: als groep hebben we er toch maar wat van gemaakt.

Morgen is het ook nog wat vochtig zal ik maar zeggen, maar in de middag worden iets van opklaringen verwacht. We gaan het beleven...

Straks lekker op tijd naar bed, want om 09.00 uur vertrekt de bus en moeten we het ontbijt niet gemist hebben...

Dag 3a

Gistren zijn we in Saas Grund aangekopen. Het is een leuk dorpje met een lintbebouwing die grotendeels bestaat uit hotels, restaurants en wat winkels. Ik voel me hier al aardig thuis, want de Coop zit om de hoek. Op de foto's krijgen jullie alvast een indruk van dit dorpje.

Vandaag gaan we weer op pad. Vanwege het weer kan het programma van vandaag en morgen ter plekke nog worden omgewisseld. Vanavond lezen jullie wat het geworden is.

Groeten van ons beiden,

Joop & Anton

Dag 2b

Vandaag zijn we van ons overnachtingshotel op reis gegaan naar Saas Grund. Het was na binnenkomst van Zwitserland al direct een mooie tocht. Wat een land! De koffiestop was bij een restaurant dat uitkeek op een meer. In de tuin stonden allerllei koeien, mooi voor een bijna Hollands fotomoment. Daar na zijn we doorgereden naar Moutreux. Hier waren we 10 jaar geleden ook al geweest en het blijft een mooie plaats met heel veel bloeiende perken met kleurrijken bloemen. Het hotel is prima en het eten ook. Hiervanuit gaan we twee dagen ik de omtrek rondkijken wat er te ontdekken is ( zie de reisbeschrijving...

Verder zullen de foto's het verhaal van vandaag ondersteunen...

Groetn Joop & Anton

Dag 2a

Na een heerljke nacht slapen, gaan we vandaag vanuit Mulhouse weer verder rijden richting Zwitsterland. Gisteren was de route vanuit Asten: Maastricht, Luik en Mentz (alle drie de steden niet gezien). Daarna heeft de chauffeur de snelweg velaten en liet ons het platte landn van Frankrijk zien. Op dat platteland zie je geen hond en in de dorpjes die we doorkruiste liep geen mens. Heel herkenbare beelden voor ons. Als laaste reden we door de Volgeesen (of hoe schrijf je zoiets) een bergachtig gebied waar motorrijders hun hart komen ophalen in het voorjaar (bedankt voor de tip denk ik dan) . De aankomst bij het hotel was de laatste verrassing van de dag. De chauffeur bleef ruim een half uur weg. Bij terugkomst melde hij dat er veel groepen niet kwamen bij het hotel zonder zich af te melden. Zo had men zelf bedacht dat wij ook wel niet zouden komen!!! Maar goed: er waren prima kamers en er is goed voor ons gekookt. Wel een prettig idee, want dit zal ook ons laatste hotel van deze reis zijn.

Groeten van Joop & Anton

Dag 1

Vandaag ging in Baarn de wekker om 04.15 uur... We stonden snel op en na het ontbijt bracht Eddy ons naar de bus. Joop en ik waren de enige passagies in de bus, maar wel met mondkapje. De reis ging via Den Bosch, waar nog twee medereizigers werden opgehaald naar Asten. Daar hebben we koffie gedronken en werd de groep compleet: 16 man/vrouw. De gemiddlede leeftijd ligt behoorljk hoog schat ik zo in: Joop en ik zijn zo ongeveerd e jongste. Maar goed bij een reis van Kras, kan je krasse passagies om je heen verwachten. Bij het instappen in onze eigen reisbus kregen we allemaal een eigen mondkapje uitgereikt, dat bedruk is met links het logo van Kras en rechts de Nederlandse vlag waarin het volgnummer staat waarop je bij de exurxies achterelkaar moet aanlopen. In het midden, zo ongeveer waar de meeste mensen hun mond zit ie je eigen voornaam er op gedrukt. Super handig, want zo leer ik zelfs snel de namen van mijn medereizigers!!!

We hebben een prima bus, met USB, toilet en naast spa rood/bluaw, thee en koffie ook bier en wijn, daar kan Qbuss nog wat van leren!

We ziten nu in ons overnachtingshotel en gaan zo slapen want het is een hele lange dag geweest.

Ik ben nog niet gepensioneerd en we arriveren morgen pas in het land van bestemming, toch kwamen we iemand tegen die het Zwiterleven-gevoel al heeft ontdekt (Zie de foto van vandaag...)

Dag -1

Ja ja, we zijn er klaar voor!

De koffer en de tas is gepakt, en morgen vertrekken we om 05.30 uur vanuit Amersfoot....

Dat betekent dat Joop zijn eerste treintraject al heeft volbracht: hij kwam vanmiddag hier aan in Baarn. (zie de eerste vakantie foto!)

Na het eten hebben we de noodzakelijke gezondheidsverklaringen in gevuld en straks na de koffie wordt het met de kippen op stok...

Nog even aandacht graag voor de thuisblijvers: Ma & Eddy. Laat ze niet vereenzamen de komende week!

Groetjes, Joop & Anton

Dag -2

Vandaag is het nog even een soort tussendag. Het is nog niet zover, maar het schiet nu wel echt op.

Wat laatste dingen regelen en beslissen WAT gaat er wel of niet mee. Nu nog zorgen dat alles in de weekendtas past en de rest in mijn rugzak.

Een dilemma is nog de vraag WIE gaat er mee? Het is een soort van 'Wie van de Drie' geworden. Ik zal er een foto van plaatsen vandaag en ergens tijdens de reis komt de gelukkige winnaar wel in beeld! Goed opletten dus.

Groetjes,

Anton

Dag -3

Zo, nog drie dagen en dan vertrekken Joop en ik richting Zwitserland. Ik heb de meeste dingen in in mijn tas gedaan. Ook mijn hardloopkleding gaat mee, want Zwitserland is een land met bergen van uitdagingen...

Om jullie wat overzicht te geven hoe de reis zo ongeveer zal verlopen, heb ik wat foto's gemaakt waarbij je per dag kunt zien waar we op getrakteerd gaan worden.

O ja, nog even een praktisch puntje: een aantal van jullie heeft al enthousiast gereageerd op tekst en/of foto. Heel leuk natuurlijk! Tijdens onze vakantie zal ik op reacties niet meer altijd reageren.

1. omdat het voor Joop niet zo gezellig is als ik de hele dag zit te typen (zelf wil ik natuurlijk ook gaan genieten van deze reis). 2. als ik alles blijf beantwoorden hebben we geen gespreksstof meer als je terugkomen!